نکات تغذیه ای در ماه رمضان

:: مقالات

نکات تغذیه ای در ماه رمضان

- نظرات : بدون نظر - بازدید [ 87 ] - دوشنبه, 7 خرداد 1397
نکات تغذیه ای در ماه رمضان

نکات تغذیه ای در ماه رمضان

سحری :

وعده سحری بهتر است مثل وعده ناهار باشد و غذای اصلی در این وعده صرف شود:
انواع چلوخورشت ها و پلوهای مخلوط با حبوبات و سبزیجات مثل عدس پلو و لوبیا پلو، سبزی پلو به
همراه مرغ، ماهی یا گوشت و سبزی های تازه مثل سبزی خوردن یا سالاد کاهو و ماست برای این
وعده مناسب است.
لازم به ذکر است که از مصرف بیش از حد سالاد خودداری شود.
بلافاصله بعد از اتمام سحری از نوشیدن چای پررنگ اجتناب كنید زیرا جذب آهن را كاهش دهد
مصرف زیاد چای در سحر باعث افزایش ادرار و دفع مواد معدنی مورد نیاز بدن و بروز تشنگی در
طول روز می شود.
توصیه می شود كه در وعده های سحری و افطار از پرخوری، مصرف غذاهای چرب و سرخ كردنی
و غذاهای حاوی مقادیر زیاد قندهای ساده مثل قند و شكر، زولبیا و بامیه و انواع شیرینی ها پرهیز
كرد.


شام :

با فاصله مناسبی بعد از افطار یكی از غذاهای زیر را انتخاب كنید:

سوپ ساده و کم چرب
آش با حبوبات کم
حلیم بدون روغن
عدسی
خوراك سبزیجات با كمی نان سبوسدار و 
ماست و خیار و سبزی خوردن یا سالاد کاهو و دوغ

بلافاصله بعد از شام از مصرف چای خودداری كنید
چون می تواند جذب آهن را كاهش دهد .
بهتر است به عنوان دسر بعد از شام از میوه ها مخصوصا" مركبات كه حاوی مقادیر بالایی ویتامین هستند استفاده كنید زیرا جذب آهن در بدن را افزایش می دهد و در متابولیسم طبیعی بدن و تولید برخی از هورمون ها نقش ویژه ای دارد.
تا پایان شب و هنگام خواب از میوه و سبزی و سایر نوشیدنیها مخصوصا" آب استفاده كنید.


مشاوره رايگان و پاسخ به سوالات:

۳۷۷۲۹۴۹۴ - ۰۲۵

کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر ایرانیان قم


مرتبط با موضوع
تبلیغات