- نظرات : بدون نظر - بازدید [ 375 ] - یکشنبه, 17 دی 1396
مواد غذایی موثر در درمان سوختگی

زخم ها انواع مختلف دارند و به دلایل متعددی ممکن است ایجاد شوند، اما یکی از دردناک ترین آن ها سوختگی است، سوختگی می تواند کل بافت پوست را تخریب و حتی به ماهیچه آسیب برساند. سوختگی از جمله زخم هایی است که باید به سرعت به آن رسیدگی شود، اما این رسیدگی و درمان نباید آنی و موقتی باشد، بلکه باید تا درمان کامل سوختگی و از بین رفتن جای آن ادامه پیدا کند.

برای درمان سوختگی روش های طبیعی و سنتی وجود دارد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. همانطور که می دانید مواد زیادی هستند که برای درمان سوختگی به صورت فوری استفاده می شود، اما این مواد طبیعی می توانند تا پایان دوره درمان و از بین رفتن جای زخم همراه شما باشد.

آب

یکی از مواردی که برای درمان سوختگی بهتر است انجام شود، نوشیدن روزانه مقدار زیادی آب یا مایعات ید دار مثل آب نارگیل است، زیرا باعث می شود بدن آب از دست رفته خود را بازیابی کند.

مرکبات

به طور کلی میوه و سبزیجاتی که منبع ویتامین c هستند درمان سوختگی را تسریع می بخشند.

ماهی

ماهی به علت دارا بودن مقدار زیاد امگا 3 می تواند التهاب ناشی از سوختگی را کاهش دهد و به بازسازی بافت های آسیب دیده کمک کند

زینک (روی)

مواد غذایی زیادی وجود دارد که دارای زینک یا روی هستند. استفاده از این مواد غذایی می تواند در بهبود زخم و درمان سوختگی کمک شایانی کند. دانه های روغنی، گوشت و اسفناج از جمله این مواد غذایی هستند.

*موادی که باعث کند شدن روند درمان سوختگی می شود:

شکر

شکر باعث کند شدن ترمیم بافت پوست و زیاد شدن التهاب می شود.

روغن جامد

روغن جامد یا به طور کلی غذاهایی که در آن از روغن جامد استفاده شده، باعث ایجاد التهاب بیشتر می شود و و بدن را از ترمیم جای سوختگی باز می دارد.

غذاهای فرآوری شده

غذاهای فرآوری شده نیز ممکن است، سرعت درمان سوختگی را کاهش دهند.

۳۷۷۲۹۴۹۴ - ۰۲۵

کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر ایرانیان